Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Sziasztok!

Mostanában volt időm többet barangolni a világhálón és sikerült felháborítóbnál-felháborítóbb cikkekre bukkannom a szokványos ( fogyókúra-karcsúság) témában. Felháborító? Nyilván sokaknak üdvözítő irományok ezek,legalábbis rengetegen érzik úgy,hogy számukra a karcsúság reklámozása, a fogyókúrás tanácsok jelentik a megváltást.  És itt mindjárt felmerül egy költői kérdés,hogy mi is volt előbb? A tyúk vagy a tojás? Egyszer csak fogyni akartak a nők és erre az igényre épült ki egy kiszolgáló birodalom? Vagy csak úgy kipattant a semmiből egy karcsúság mítosz és sophia-loren2.jpgelindult Elizabeth-Taylor-Top-Tenz-6.jpga nők test és tudatformálása? Elárulom nektek,hogy a választ magam se ismerem,de annyi bizonyos,hogy a Hollywoodi színésznők külseje és a nemzetközi  divatműhelyek kialakulása adta meg a kezdeti lökést,az ún. álom külső hajszolásához.. Ehhez még jöttek adalékként olyan kis „apróságok”,mint pl. az általam is nagyon kedvelt Arnold Schwarzenegger alapkőletétele a Body-Building népszerűsítésében,amiből később kialakult egy jóval kollektívabb sport és szabadidős tevékenység: a fitnesz. A fitnesz,karcsúság,egészséges életmód mai szentháromsága pedig mindenki számára ismert. Ma ezekkel a szavakkal,mint kritériumokkal viszonylag egyszerűen lemérhető,hogy ki tartozik az elithez és ki gyarapítja a futottak még kategória táborát. Nyilvánvaló történelmi tény,hogy a háború utáni erős kapitalista fellendülés következtében fantasztikusabbnál fantasztikusabb mítoszok születtek. 301772_3589033056830_1603441992_32856167_1130243590_n.jpgHollywood,a divatvilág,az erőteljes iparosodás,a hidegháborús fegyverkezési verseny vagy pl. csak olyan ténykedések,mint,amit Arnold művelt ,bizony óriási mértékben pörgették fel a nyugati világ gazdaságait. Olyan új álmok születtek,amikbe ha zsákszámra öntötted a pénzt,akkor az valósággá is vált.

A fogyasztói társadalom kialakulása egy olyan új kultúrát teremtett,amiben csodálatosabbnál-csodálatosabb lehetőségekkel találta szembe magát az átlag polgár. Szép,új,virágzó világ volt ez,de már csak volt,ezt mindenki tudja még a legcsökönyösebb kapitalisták is. A mai fogyasztói társadalom már nagyon messze van attól,amit anno vártak,vártunk tőle. Az eszmék,mítoszok eltorzultak és az ötletek is lassacskán kifogytak. A második generációs kapitalizmus már nem értékteremtésből tartja fenn magát,hanem spekulációból,a meglévő értékek radikalizálásából,az ellenfél kriminalizálásából és új diktatórikus normák felállításából.

Olyan új társadalmi kultúra jött létre,amiben a megbélyegzéssel,diktátumokkal,normák felállításával akar a pénz utat törni. Azt mondják,hogy megnőttek az igények és ebben az új világban egyszerűen csak meg kell tanulni érvényesülni. Azonban ez egy hazugság. Nem az emberek igénye nőtt meg drasztikusan. Az emberek elégedetlenségének untalan gerjesztése szolgál arra,hogy a piacok életben maradjanak. „Vedd fel a hitelt,vedd meg azt,hogy trendi legyél,menj oda,légy olyan,tedd ezt,tedd azt és akkor boldog leszel…” Boldog a francokat.

fogyaszt_zacsko.jpgMeg akarják neked mondani,hogy mire van szükséged,hogy milyen akarsz lenni,hogy mik az igényeid. Mivel a falka szellem erős,a többség el is hiszi,hogy neki valóban azok az igényei,amit mások meghatároznak számára! Ennyi kell nem több és már pörögnek is a pénzszivattyúk. Amíg elégedetlen vagy,addig működik a fogyasztói társadalom. De milyen áron? A kapitalizmus szembe köpte saját magát! Egyik oldalról ott az individuum,mint a liberalizmus alfája,a másik oldalról meg ennek az individuumnak nem is osztanak lapot? Mások szeretnék meghatározni a tudatod? Hogy van ez?

A karcsúság,fitnesz,egészséges életmód egy hiteles eszmének indult de mára rátelepedett a kapzsiság,a dilettantizmus,a gátlástalan haszonszerzés és a radikalizmus.

A nők „együgyűsítése” és lelki megalázása egyenesen gazdasági céllá vált.

 Ő is észrevette azt a jelenséget,amit én,ideje,hogy mások is felébredjenek:

 

Egyszerűen a hányinger kerülget,ha cikkeket kell elolvasnom az egészséges életmódról,a karcsú nőideál agresszív éljenzéséről. Soha,de soha nem dicsérnek meg úgy egy karcsú nőt,hogy közben ne pocskondiáznák a telt nőket. Soha nem sikerül úgy valamit pozitív színben feltüntetni,hogy ne legyen mellette egy negatív példa. A nők nagy felelősséggel bírnak ebben a folyamatban. A hiúságuk,mint fegyver nem csak a másikkal szemben sülhet el,hanem visszafelé is. Rengeteg nő eladja a lelkét csak azért,hogy a falkához tartozhasson. Az elitek,a karcsúak,a szépek,az egészségesek falkájához. Ha nem fordul meg a fejedben,hogy más és különb is lehetsz annál,amit a sokaság diktál,akkor te egy csicska vagy. Érezheted magad szépnek,elitnek pusztán azért,mert megszabadultál a kilóidtól,de ha ezt azért teszed,hogy mások elfogadjanak,akkor csicska vagy.

Bő 20 éve volt szerencsém megnézni az első „Swarci” filmet és attól a pillanattól kezdve én is olyan izmos szerettem volna lenni. Nem azért kezdtem el edzeni,mert valamiféle nyomást éreztem magamon a külvilág által. Láttam egy izompacsirta  színészt,akire nem hasonlít senki,akihez nincs fogható. Ez inspirált,a különlegesség,az egyediség varázsa. Ezért edzek azóta is. Ha most lennék tizenéves elképzelhető,hogy nem fognék súlyzót a kezembe. Mert ma elkorcsosult divat lett a testedzés,akkor még nem volt az. Soha nem csinálnék semmit,ami nem a saját megtapasztalásomból ered.. Én szégyellem a legjobban magam minden mai fitneszguru és fogyókúrás megmondóember nevében. Ezek az egyének semmit se tudnak a sport nemességéről,arról,hogy mi is az eredeti célja,hogy miért jó dolog a testedzés. Együgyűek,kommerszek és azt hiszik,hogy ítélkezhetnek mások felett. Jól hiszik. Ez a demokrácia. Csakhogy tévednek,ha azt gondolják,hogy más viszont nem ítélkezhet felettük.  Tudom,hogy kell nekik a pénz,tudom,hogy kénytelenek „meglovagolni” a karcsú nőideált és kriminalizálni a rubensi formákat,másként nem megy,hisz ez a könnyebbik út.

De  tudatában vannak annak,hogy a hitvallásuk,a mozgalmuk mekkora rombolással jár,mennyire eltorzítja a nők testképét ,a lelki világát és mennyire kihasználja a hiszékenységüket?

Tudják ők ezt jól,de a kapzsiság az mindent felülír. Nézd meg mi folyik körülötted? Vedd már észre! Kretén fogyasztó szerekkel traktálnak hirdetések százaiban. Azt szeretnék,hogy lepd meg saját magad vagy kedvesed akciós zsírleszívással,vezércikket kreálnak abból,hogy egy ismert csaj mennyit hízott vagy fogyott és te tényleg képes is vagy bevenni ezt a sok szart?

Nem veszed be. Okosabb vagy te annál!

Egyébként a legszomorúbb az egészben az,hogy szinte majdnem esélytelen szót érteni azokkal,akik  a karcsúság mellett törtek lándzsát.

Ha próbálod elmagyarázni,hogy a telt lányok ugyanolyan vonzóak és szépek,mint a vékonyak,akkor szinte kivétel nélkül ugyanazt a dogmatikus rizsát nyomatják neked,míg meg nem unod.

Pl. „a vékony csajokért meg kell küzdeni,a ducikért nem,a jó pasik a vékony csajokat szeretik,akin van felesleg az meg fog halni,a vékony csajok a bombanők,a husi csajok kifulladnak a 3.-ra érve”- és még sorolhatnám.

Aztán vannak ilyen kinyilatkoztatásszerű támadások is:

 

http://velvet.hu/trend/2012/05/16/a_plus_size_modellek_egeszsegtelenek/

 

Érdemes tételesen cáfolni a cikk néhány fontosabb sületlenségét:

 

Ma már a testmagasság-testsúly arányát nézzük, a BMI testtömegindexhez mérjük az egészséges határokat. Aki még belefér a 25-ös indexbe, az rendben van.”

Kérem ez baromság! Én sem férek bele a 25-be. 105 kiló vagyok,de 50-es a karom és van rajtam jó pár kiló izom. Minden testépítő túlsúlyos lenne? A kukába a BMI-vel!

Egy 170 cm magas 72 kilós nő BMI-je belefér a 25-be. Pfff.  Szerintetek nincs felesleg egy 72 kilós nőn? Van bőven. Ez az ún. kontúrfelesleg,de ha egy kilóval több,tehát 73 kiló,akkor már túlsúlyos? Hagyjuk már! Egyáltalán mi a felesleg? Pl. a hurka a hason? De az egy 60 kilós nőn is lehet! A kukába a BMI-vel!

Tehát egy 170 cm magas 73 kilós nő túlsúlyos,lényegtelen,hogy egyébként milyen fizikai állapotnak örvend. Állóképesség,edzettség,izomzat,csontozat,csípőméret,kontúrfelesleg. Könnyen kijön az a 73 kiló.

A kukába a BMI -vel!

 

„A kövéreket menteni nem lehet” .

Attól függ,hogy kit tartunk kövérnek! A 73 kilós nőt vagy 100 kilósat? Hol húzzuk meg a határt és mi alapján? A divat egyáltalán nem szól ebbe bele,ó biztosan nem. 20 éve a most kövérnek ítélet nők szexbombák voltak. Ennyit fejlődött volna az orvostudomány? Kiderült,hogy minden cseppnyi zsír veszélyforrás egy nőn? Miért nem hiszek ennek a szakmai véleménynek a hitelességében és pártatlanságában?

„Minden kiló súlyfelesleg megterheli a szervezetet”

Az izomzat ugyanúgy megterheli a keringést,mint a zsír. Az izomszövetnek legalább annyira van szüksége a friss, oxigéndús vérre,mint a zsírszövetnek. És igen,az izom is megterheli az ízületeket. Vagyis,ha ilyen egyszerű a képlet,akkor a súlyemelők,testépítők ugyanúgy halára vannak ítélve,mint a plus size modellek.

Tehát az igazság máshol leledzik,nem a testsúly a fő kérdés. Ha edzett vagy,ha sportolsz,akkor nem kell 50 kilósnak lenned azért,hogy a szervezeted megbirkózzon a súlyoddal. Mindig azt szoktam mondani: a párom tízszer annyit bír túrázni,mint az az 50 kilós csaj,aki a trendi üzletecskéjében reszelgeti a körmét. Lehet,hogy a párom hasa hurkás és a feneke se kis méret,de mellé van szív,izomzat és tüdő. Akkor nem mindegy hány kiló az illető? Egy a lényeg! Az izomzatod és keringésed edzettsége kövesse a testsúlyod igényeit! A karcsúság még nem egyenlő az edzettséggel! Van  aki vékonynak született és soha se sportol egész életében..

 

5-10 kiló felesleg csak súlyfelesleg, ami ezen túlvan, az elhízás.”

Marhaság,nem is kommentálom.

 

„Tény, hogy sokan találják szépnek a húsosabb nőket, és ez így is van jól, viszont úgy tálalni a felesleges hájat, hogy az a normális, kifejezetten káros.”

Tehát,aki a húsosabb nőket szereti,az nem normális. Ennyit jelent ez a „nagyszerűen”megfogalmazott mondat.. Illetve úgyis értelmezhetjük,hogy nem normális az,ha egy nőn van zsírpárna. Pedig ez a legnormálisabb dolog a világon! Nők milliói küzdenek ellene vagy nem? Tehát igen valószínű,hogy a zsírpárna a női testen normális állapot. Mivel kurva nehéz tőle megszabadulni!! Ha csak egyetlen-egy nő lenne,akin van felesleg(?) és azt reklámoznánk,nos az tényleg nem lenne normális,hisz eltérne minden megszokottól. Mielőtt cikket írunk,kérem gondolkodni a szavak jelentésén!

 

Igazából kár folytatni,mert agymosottak és agymosók kellemes szimbiózisban élnek egymással. Leszólják a másként gondolkodókat,mert úgy gondolják,hogy  a többség szava szent. Ne dőlj be nekik. Mindig az éljenző sokaságnak a legkeserűbb az ébredés.

A husi lányok végtelenül szexik és izgatóak. Gondolhatjátok,hogy mennyire rettegnek azok a karcsúság pártján álló divatformálók,akik a plus size modellek reklámozásával találják szembe magukat.

Egyből segítségül kell hívni a háj ellenes orvostudományt,a dietetikusokat,a fitneszgurukat.

blog.jpg

Ha veszélyben a zsé, akkor rögtön ellentámadásba kell lendülni. Szánalmas, áltudományos orvosi nyilatkozatok,álszent kampányok az egészséges életmódról,amik csak azt képesek elérni,hogy a nagyvárosi 20 éves 70 kilós csajszi fogyókúrával kínozza magát,miközben a 120 kilós csípőficamos "mamóka" a félre eső faluban infarktusban meghal. Hisz az előbbi hiúságánál fogva hozza a pénzt,az utóbbiért meg úgyse kár. Ez lett a  szép mítoszból,ilyen mélyre süllyedt a karcsúság,fitnesz,egészséges életmód szentháromság küldetése. Kicsinálni a telt nőideált és legombolni a sok zsét.

Tudjátok én egyetlen fillért se keresek azzal,hogy blogolgatok nektek.De rengeteget számít nekem,ha felnyithatom mások szemét. Máris célt érek,ha látom,hogy mások is értik azt a nyelvet,amit én. Nekem csak ez kell. A megerősítés.

Amíg nem jön el az-az idő,hogy kimondjuk: a karcsú és telt nő egyformán szexi és a szépség nem a BMI függvénye,addig küzdeni fogok az ideálomért. Ha sose jön el ez az áhított pillanat,akkor is megérte.

Ennek a blognak úgy kell majd sírba szállnia,hogy azt mondhassátok rólam: volt valaki,akire számíthattatok,aki tudta,hirdette,amit ti is tudtok,hogy a telt lányok csodálatosak és ez mindörökre megváltoztathatatlan!

tumblr_lk2qzpNSVf1qcl5svo1_r2_1280.png

A bejegyzés trackback címe:

https://zsircsajok.blog.hu/api/trackback/id/tr984546794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktor1988 2012.05.30. 00:51:50

Kedves Csaba!
Őszintén gratulálok ehhez az írásodhoz!
A szívemből szóltál. Bárcsak én is letudnám írni a gondolataimat, ilyen jól! Bár erre nincs is szükség, mert te már leírtad :)
A lényeg az, hogy legyünk Önmagunk és ne hagyjuk, hogy mások mondják meg nekünk, hogy ki,vagy mi a szép! A Telt Nők, olyan gyönyörűek, hogy azt csak Angyal-nyelven lehet elmondani. Én a páromnál szebb és aranyosabb Nőt még nem láttam soha. És tudom, hogy ti is így éreztek és gondoltok a saját kedvesetekre. Azt szokták mondani, hogy a szerelem vak, hát szerintem ez nem igaz. Azóta látok csak igazán, amióta együtt vagyok a párommal! Azok a szavak, hogy boldogság, szépség, harmónia, szerelem értelmet nyertek. A barátnőm a mai trendek szerint halálra van ítélve és csúnya, mert hurkás hasa van, nagy a feneke és a BMI-index szerint 30 kilótól kéne megszabadulnia. Tudjátok, hogy mit mondok erre? Úgy érzem, hogy én vagyok a legszerencsésebb ember a világon, hogy egy, olyan csodálatos és szép Nő szeretem engem, mint Ő. A trendekben a hülye és agy-mosott emberek hisznek. A szépség nem a kilóktól függ, aki ezt nem fogja föl és nem érti az egyszerűen korlátolt és buta. Elnézést kérek mindenkitől nem szeretnék senkit minősíteni, de szerintem egy intelligens ember tudja ezt.
Csaba, abban biztos lehetsz, hogy a blogod örökre élni fog! Nekem nagyon fontosak az írásaid. És ezt biztos, hogy nem csak én gondolom így!
Mi, akik olvassuk a blogodat szerintem egy közösséget alkotunk. Közös az ízlésünk és közös a viszonyunk a világhoz, a Telt Nőkhöz. Én legalábbis így érzem.
Kedves Csaba, szerintem a blogoddal azt a fontos missziót hajtod végre, hogy megpróbálod meggyógyítani a mai világ egyik sebét. Ez a legfontosabb és ezért én is megpróbálok mindent megtenni, mert én is a missziómnak tartom, hogy a Telt Nőket végre ne tartsák kevésbé nőiesnek, mint a vékony hölgyeket.
Minden kedves telt lánynak, csajnak, nőnek, hölgynek, asszonynak ezt üzenem: Remélem tudjátok, hogy mennyire csodálatosak és szépek vagytok!

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.05.30. 17:03:21

Nekem tetszik, amit írsz :-) Remélem, sok nőhöz eljut, és szoktam ajánlani. :-)

qdiace 2012.05.30. 23:06:18

Grat a bejegyzéshez.

A linkelt cikkből idézed: „A kövéreket menteni nem lehet”

...mert nem is kell menteni! 18 évesen volt egy tűzkeresztség a gondolkodásmódomban: láttam egy álomgyönyörű kövér nőt a strandon. Kb. 170 lehetett meg egy mázsa, de annyira szépen voltak elosztva rajta a plusz tíz kilók...

2010. július 31-én írtad "Szexi zsírpárnák a parton. Kihagyhatatlan, felejthetetlen élmény!" című postodban: "Ahogy szedik a lépteiket a parton és a nagy combjaikon megrendül a husi, az veszettül vágykeltő."

...és valóban. Véletlen egybeesés, hogy a mázsás szépség, akit írtam, a legszebb mozgású nő, akit valaha láttam.

vérlázító 2012.05.31. 14:16:42

Beteg egy blog, beteges gondolatokkal!

A kövérség nem egészséges, tipikusan a mértéktelenség az igénytelenség a gyengeség mintaképei...
Ja és h mi a kövérség, 10 kg.nál több súlyfelesleg annál, amit minden ember tud magáról, h mi az ideális súlya.

Aki így gondolkodik, az a tipikus "etető"
aki csupa szeretetből halálra zabáltatná kedvesét.

Tévhit az is h régen, a hatvanas hetvenes években vagy akár a nyolcvanasban is a fiatal lányok ugyanilyen kövérek lettek volna.

Minden gondolat mögött van vmi, úgy tudom elképzelni, h a blog írója elvesztett vagy egy anorexiás barátnőt vagy az anorexiás lányát.

Ilovechubbygirl 2012.05.31. 16:09:49

@vérlázító:

Kedves Vérlázító!

Ki határozza meg,hogy mi a beteg?
Talán pont az "orvos" a beteg,aki diagnosztizál..

"Ja és h mi a kövérség, 10 kg.nál több súlyfelesleg annál, amit minden ember tud magáról, h mi az ideális súlya."

Ez kérlek értelmezhetetlen!! Már az ideális súly fogalma is helytelen!

"Minden gondolat mögött van vmi, úgy tudom elképzelni, h a blog írója elvesztett vagy egy anorexiás barátnőt vagy az anorexiás lányát."

Ez meg csak rossz találgatás. Lányom nincs. Anorexiás barátnőm sose volt.
Igen,minden gondolat mögött van valami! Az én gondolataim mögött az olyan gondolatok vannak,amiket te is megfogalmazol. Vagyis az olyan gondolatok ellen blogolok,mint pl. a TIÉD! Sértik az ízlésem és azokat a nőket,akik szerinted egy beteg blogban szerepelnek!

Viktor1988 2012.05.31. 20:08:04

@vérlázító:

Kedves vérlázító!

Valóban vérlázító, amit írsz. A kövérség nem egyenlő az igénytelenséggel és a gyengeséggel. A páromnál igényesebb nőt még soha nem láttam. Ne haragudj, de ilyen fogalmakat testalkathoz kötni, mint igénytelenség és mértéktelenség nem lehet. A barátnőm nem azért telt, mert zabál. Sokkal kevesebbet eszik nálam és meg is válogatja azt, hogy mit eszik meg. Sokkal jobban odafigyel magára, mint én. Nem akarlak megsérteni, de nagyon felszínes és átgondolatlan, amiket írtál. Az ilyen súlyos általánosító megjegyzések miatt tart ott a világ, ahol most van. Az igényesség, szépség, külső-benső harmónia nem köthető semmilyen értelemben a kilókhoz. Nyilván egy 150 kilós embernek fogynia kell, de egy 70-80 kilós hölgy nem egészségtelen.

Csillivilli tündérrózsa 2012.06.01. 14:19:28

Szia!
Imádom a blogod, a gondolkodásod és ahogy megfogalmazod a véleményed.
Elolvastam a belinkelt cikket. Borzasztó és baromi sok hülyeség van benne.
De sajnos az emberek többsége így gondolkodik. Pont ahogy kedves vérlázító is.
Sajnos én is megszívtam, mert én is másoknak akartam megfelelni sokáig. Volt hogy hónapokig alig ettem, csak hogy olyan vékony legyek, mint a barátnőim. (Sosem leszek, nem is lehetek olyan, mert eleve nem olyan a csontozatom, hogy képes legyen elérni azt az alakot) Borzalmas volt. Koplaltam, fogytam is, de tudtam, hogy irreális célt tűztem ki magam elé és ez elkeserített, pár év alatt visszajött, amit leadtam.
Aztán már nem érdekelt mások véleménye, magamnak akartam megfelelni. A párom imádott plusz kilókkal együtt is, én is jól éreztem magam a bőrömben.
Azt hiszem el tudom dönteni, hogy mi jó nekem, és hogy érzem magam egészségesnek. Ne egy webdoki mondja meg nekem, hogy ennyi meg ennyi kilóval egészséges vagyok, de pár kilóval többel már halálra vagyok ítélve. Sokkal ritkábban vagyok beteg, mint a vékony munkatársaim, többet is bírok, soha nem fáj semmim. Akkor mi is az egészségtelen bennem?
Való igaz, pár hónapja elég sokat híztam. Magam is észrevettem, hogy már túl sok. Sem a mérleg nem volt bíztató, sem a látvány a tükörben. Erőt vettem magamon, és már nem koplalással, hanem egészségesebb ételek fogyasztásával leadtam 15 kg-ot. Most sem vagyok vékony, még mindig 78kg vagyok.
Egyik barátnőm mondta nem olyan régen, hogy büszke rám, de még mindig sokat kell fogynom. Őszintén szólva, nem érdekel a véleménye. Vannak rajtam zsírpárnák, de ennek ellenére szexinek látom magam és vonzónak. Nem vagyok löttyedt, nagy fenekem van, de kerek és formás. Van hasam, de nem nagy hordó. A combom még problémás, de alakul majd az is. 3-4 kilót még szeretnék leadni. Nem azért, mert ezt várják tőlem (nem ezt várják, hanem még legalább 15-öt) hanem magam miatt. És már nem akarok sovány lenni. Nem akarok koplalni és sírva ülni le enni. Bűntudatízű ételeket sem akarok. Valóban ez lenne az egészség és a boldogság? Biztosan nem. Mondták nekem, hogy a fogyókúra nehéz, de utána sokkal boldogabb lesz az ember, ha vékony. Ez baromi nagy hülyeség! Hízásra hajlamos vagyok, soha nem lenne olyan, hogy "fogyókúra után". Amint abbahagynám, jönnének vissza kilók és kezdődne minden előlről. Mit érne a vékony (nem feltétlenül szép) test, ha folyamatosan szenvedek belül?
Iszonyú, hogy a pénzért bármire képesek az emberek és ahelyett, hogy próbálnák a nőkkel elfogadtatni magukat, gátlásokat ültetnek beléjük. Persze dupla haszon, mert nem csak a fogyókúrás csodaszerek fogynak jól, de pszichiáterek jó pénzért ki is lehet kezeltetni őket.
Én úgy döntöttem, ebből inkább már nem kérek!

Viktor1988 2012.06.03. 00:43:37

@Csillivilli tündérrózsa:

Szia!

Amit leírtál az nagyon tanulságos és fontos, mert rámutat, azokra a problémákra, amelyek miatt létrejött szerintem ez a blog is. Nagyon örülök, hogy a történeted pozitív kicsengésű és, hogy ma már boldog vagy! Bárcsak minden lány, aki kínozza magát, hogy sovány legyen rájönne azokra a dolgokra, amikre Te! Fel kéne nyílnia a szemeknek végre! Nekem elegem van ebből a soványság őrületből. Mintha, csak az lenne a fontos egy emberrel kapcsolatban, hogy hány kiló! Csontsovány hölgyek állnak a tükör előtt és még mindig kövérnek látják magukat. Elég ebből! Pontosan az zajlik, amit írtál. "Iszonyú, hogy a pénzért bármire képesek az emberek és ahelyett, hogy próbálnák a nőkkel elfogadtatni magukat, gátlásokat ültetnek beléjük."
Én is így gondolom. Az egészséges életmódot hirdetik, de közben csak a pénzszerzésről szól az egész.
Ne hagyjuk magunkat átvágni! A szépségnek milliárd arca van. Mindenki fogadja el Önmagát, a saját testi adottságait és ne akarjon másokra hasonlítani! Nem lehet elégszer elmondani, hogy a szépség az egyediségben rejlik abban, amit valaki sugároz magából. Attól, amit valaki külső nyomásra és hatásra magára erőltet soha nem lehet igazán boldog és szép sem. Belül dőljön el, hogy kik is vagyunk, mit akarunk és, hogy érezzük jól magunkat. Én így gondolom és elnézést a hosszú fecsegésemért!
Neked kedves Csillivilli tündérrózsa pedig további boldog életet kívánok!

Csillivilli tündérrózsa 2012.06.03. 07:16:13

@Viktor1988: És tudod, ez a legfurcsább, hogy egészségről papolnak, meg arról már 10 kiló plusszal is komoly veszélynek van kitéve az ember. (Rajtam még mindig van 28kg plusz, ha azokra hallgatok, akik a téma szakértőinek nevezik magukat, látszatra is szerintem max 10) Szóval áradoznak arról, hogy a vékony ember az egészséges ember, de arról már nem esik szó, hogy mennyivel károsabb az egészségre, amikor már egész fiatal lányok (fórumokon már 12-13 évesektől is láttam hozzászólást a témában) éheztetik magukat, élnek almán és zöldségen hetekig. Arról nem esik szó, hogy mennyire tönkreteszi a nőket lelkileg az, hogy mindenhonnan támasztják eléjük azokat az elvárásokat, amiknek nem tudnak megfelelni. És ha nem sikerül elérni azt, amit a média szerint egy "igényes" embernek el kell érnie. És mivel nagyon sok férfi is a médiát követi és elhiszi hogy az a szép nő, akit neki szépnek állítanak be, így még több gátlásuk lesz az irreális elvárásoknak megfelelni nem tudó nőknek. Nagyon sokan depressziósak, nem tudják magukat elfogani. Undorral néznek tükörbe és utálják magukat, amiért képtelenek "erőt venni" magukon és lefogyni. Tudom, mert nagyon sokáig éreztem ezt és a lehető legrosszabb volt felébredni és sírva nézni a tükörbe. Nem hinném, hogy ez az egészséges, és sajnos azt sem mondanám, hogy ez csak a társadalom kis százalékát érinti.

Viktor1988 2012.06.03. 10:09:28

@Csillivilli tündérrózsa:

Szerintem nagyon jól látod a dolgokat. Minden nőnek, sőt a férfiaknak is így kellene viszonyulni ehhez a témához.
Nagyon szomorú az, amiről te is írtál, hogy már 12-13 évesek is koplalnak, mert azt hiszik, hogy csak vékonyan lehetnek szépek és nézhetnek ki igényesen. Egyébként én úgy gondolom, hogy a férfiak szerepe is óriási ebben a témában, mert rengetegen első számú és legfontosabb kritériumnak tekintik, hogy a nő legyen sovány. Ez a prioritás és utána jön minden más. Nem csodálom, hogy rengeteg nő rosszul érzi magát a bőrében. Én minden hölgynek, akivel beszélgetek elmondom, hogy nagyon sok férfi imádja a telt hölgyeket. És, hogy nem kell a médiából ömlő szemétnek hinni! Valóban irreális, amit a nőktől elvárnak. Meg kell nézni, hogy a modellek mennyire alultápláltak. Ez nem egészséges! Sanyargatják magukat, hogy az xs-es méretű ruhákba beleférjenek. És sok hölgy ezt az alultápláltságot veszi az etalonnak. Viszont ezt, csak szenvedéssel lehet elérni, ami viszont sokkal károsabb és egészségtelenebb, mintha lenne rajtuk 30 kg plusz. Meg kell állítani ezt a hölgyeket testileg-lelkileg teljesen tönkre tevő szemléletet!

Csillivilli tündérrózsa 2012.06.03. 16:07:41

@Viktor1988: Arról nem beszélve, hogy az említett tizenévesek legnagyobb rosszindulattal is átlagos testalkatúnak nevezhetőek, de inkább a vékony kategóriába sorolnám őket. Elborzaszt, amikor ilyen fogyókúrás fórumokon 170centis és 55-60kilós lányok kérnek fogyókúrás tanácsokat. És még elkeserítőbb, hogy a fórumozók azt válaszolják neki, hogy még pár kilót le kell adniuk. És ezek nem anorexiás fórumok (pár éve láttam egy tv műsorban, hogy külföldön azoknak is van divatja. Akkor legalábbis volt), ezeken az oldalakon átlagos lányok/nők vannak, többségük teljesen normális, inkább karcsú alakkal. És baromi sokan sulykolják beléjük, hogy még 5 kiló, még egy újfajta fogyasztószer (amit majd egy idő után betiltanak, mert utólag kiderül, hogy káros az idegrendszerre, a szervekre stb.-szedtem ilyet régen sajnos). Mondják, hogy a túlsúly nem normális dolog.
Az normális, amikor 1200 kalórián (vagy kevesebben) élő serdülő lányoknak, vagy dolgozó, háztartást vezető nőknek azt javasolják, hogy naponta órákat tornázzon vagy sportoljon? És normális, amikor egy 17 éves lánynak azt írják, hogy amikor már elégedettnek érzi magát azzal amit a tükörben lát, akkor az még mindig csak ahhoz képest jó, amilyen előtte volt és tűzzön ki új és új fogyókúrás célokat? És normális világ az, ahol ez a lány plus size modellként dolgozik?: www.femina.hu/vilagsztar/kepes_cikkek/plus_size_fehernemu_kollekcio/plus_size_demmer_erika.jpg
Nem leszólni akarom, mert Demmer Erika tényleg gyönyörű lány, de olyan messze van a duciságtól, mint én attól, hogy zörögön a csontom.
A férfiak meg...mindig úgy voltam vele (még elkeseredetten fogyni akaró korszakomban is) hogy akinek azért nem kellek, mert duci vagyok, az úgysem kéne nekem. Teszem hozzá, voltak baromi jó pasijaim, akiknél jobbat 50kilósan sem biztos, hogy kaptam volna. Való igaz, nem is csak arra kellettem nekik, hogy mutogathassanak, meg felvághassanak velem.
Száz szónak is egy a vége, valaki vagy elfogadja magát és csak magának akar megfelelni vagy beletörődik, hogy egész életében szenvedni fog, mert mindenki mást fog tőle elvárni, és mindenkinek nem felelhet meg. Én akkor diétázom, ha úgy érzem nem tetszem magamnak egy adott súllyal. És abbahagyom, ha jól érzem magam a bőrömben. Egyébként meg most komolyan, vadidegen emberek miért viselik ennyire szívükön az én "egészségemet"? Mert őszintén szólva engem hidegen hagy az övék.

Petuko 2012.06.06. 16:08:15

Üdv!

Minden elismerésem, ezen blog írójának!
Örömmel olvastam végig az "eszmefuttatásod". Végre nem vagyok egyedül a gondolkodásommal. (pedig már kezdtem azt hinni, hogy egyedül vagyok elveszetten... kik a nőkben a szépséget veszik észre előbb, nem pedig a kilóikat)
Egy teltebb nő, kinek van egy kis feleslege már elítélendő? Miért is?
A "divat majmok" szerint, kiknek az a nő szép, ha kilátszanak a bordái, csigolyái? szépség=karcsúsággal?
Hát a büdös fenét, azt!

Végre itt vannak emberek akik, ki merik mondani azt, amit gondolnak.
Jó látni, hogy többen is vagytok akik "nem álltak be a sorba". Milyen sorba?
A megtévesztettek sorába.
Elkorcsosulni látszik az a sor....
Kik a másik ember nyomorúságából, "testéből" próbálnak meggazdagodni, és meg is gazdagodnak sajnos.... ezt a sort, sortűz alá kellene venni... de majd vissza nyal a fagyi úgyis....

Az internetes fogyasztó reklámoktól, meg egyenesen hányni kell. Ennyi hülyeséget összehordani embert nem láttam még, amit leírnak. Hogy honnan jutnak ilyen sületlenségek az eszükbe....?
Beteges..... Mérleg fóbia.
Egészség centrikus életmód, háhh.
Próbálna meg fizikai munkát végezni egy 8 órás műszakban, két müzliszelettel meg három főtt répával és egy doboz joghurttal....
Akkor rájönnének, hogy hát tényleg egy darab seprűt nem bírok megtartani negyed órán keresztül ugye.... a csontsovány, legyengült fizikumommal.
Mert ő szerintük ez a tuti és a szép.

Ezt most nem elfogultságból írtam, hanem józan paraszti ésszel végiggondolva a dolgokat.
Meg különben is, szeretek nyitott szemmel járni, és nem szeretek beállni a sorba. Pont attól van egy embernek önálló, saját stílusa, hogy nem követi a többieket. Meg úgy különben is, igen szeretem a telt csajokat, nőket, hölgyeket is, és miért, mert gyönyörűek!

Így tovább, kedves blog író!

A Föld márpedig lapos 2012.06.09. 20:39:14

Csabi! Szeretnék külön most köszönetet mondani. Az a Velvet cikk amiből többször is idéztél engem elégég padlóra küldött, amikor olvastam. Az jutott eszembe akkor, hogy most már tényleg semmi sem szent... minden apró hurka bűn.. minden, a precíz ideáltól eltérő jegy, bélyeg. Nem is magam miatt kerültem padlóra, hanem a többiekre gondoltam, akik azt a cikket elolvasták.
Kicsit most feloldódott bennem az akkor keletkezett csomó. Köszönöm.

Ilovechubbygirl 2012.06.10. 21:13:22

@A Föld márpedig lapos:

Ne is törődj vele! Az a cikk olyan,mint egy rossz Hollywoodi film. Tele van klisékkel. Olyan,mint egy jól betanult szöveg. Ezt kell írnia,mert erre van az agyhalott közönségének igénye. Szerinte...

Gyógytündérke 2012.06.12. 11:55:27

Egyet kell értsek az előttem szólókkal! Az a cikk tele van marha nagy közhelyekkel... én is tudnék vitatkozni a benne foglaltakkal.Pedig egészségügyben tanulok...ott is nyomták nekünk a szöveget órán a BMI-ről meg a többiről. Én meg röhögtem a markomba :D Pedig szerintem nem általánosítani kéne, hogy ennyi meg annyi, az még egészséges, hanem mindenkinek az egyéni adottságai - magasság, csontsűrűség, izomtömeg aránya stb. döntik el, hogy mekkora súllyal működik optimálisan az ember szervezete. Egyik ismerősömtől hallottam, hogy angol(?) élettanászok már bebizonyították, hogy mindenkinek a szervezete más-más testsúllyal működik megfelelően. Volt, aki a 160 centijéhez mondjuk 85 kiló volt(most csak a hasamra ütöttem, a pontos értékre már nem emlékszem, de "túlsúlyos" embereket vizsgáltak)pedig nem zabálta magát tele mindenféle egészségtelen dologgal, és mégis akkora volt, amekkora. Végeztek rajta mindenféle vizsgálatokat, és teljesen rendben volt mindene...aztán "lefogyasztották", meg minden, amíg el nem érte az "ideálisnak" mondott súlyt...utána megint megvizsgálták. Romlott a szellemi és fizikai teljesítőképessége, elkezdett hullani a haja, mindenféle anyagcsere-zavart, vas-és vitaminhiányt stb. észleltek nála... no comment! De nem kell messzire mennem ahhoz, hogy ellenpéldákat hozzak a cikkben foglaltakra...van olyan ismerősöm, aki olyan vékony, hogy az első szél elviszi, és az egekben van a vérzsírszintje, míg olyan is, aki szép kis husis, mégis túl alacsony a trigliceridje (fiatal és középkorú nőkről van szó!)... és olyan ismerősöm is van, aki 2-es típusú cukorbeteg, baj van a vérnyomásával is, és sosem volt rá jellemző, hogy hülyére zabálta volna magát, vagy hogy túlsúlyos lett volna. Magas vérnyomás és szívproblémák, emésztőrendszeri megbetegedések? Én nem a pluszkilókra kenném rá, hogy ezek szinte népbetegséggé váltak! Arról nem szól a cikk, hogy a felpörgött, hajszás életmód, a rengeteg stressz, amikor több, mint a fél országnak az is probléma, hogy miből rak másnap kenyeret az asztalra, és miből fizeti ki a házrészletet, a rezsit stb., ezért sokan napi tizenx órában, heti 6 napot melóznak 2-3 helyen, na ezek azok, amiktől nem csoda, hogy hosszútávon megbetegszik az ember szervezete... de akiknek az az érdekük, hogy meglovagolják az emberek alacsony önértékelését és elégedetlenségét és minél több embert bevonjanak a bűvkörbe, azok erről már hallgatnak, csak hogy a sok birka benyelje a zagyvaságaikat, és megvegye a színes-szagos kotyvalékaikat, mert ebből élnek. Na ne hülyítsenek már! Meg ez az egészséges életmód mizéria...koplalás és társai...Én pl. 163 cm magas vagyok, az ideális súlyom pedig 75 kiló körül van. Onnan tudom, hogy volt olyan stresszes időszak az életemben, amikor 60 kilóra fogytam...és nem is éreztem jól magam a bőrömben! Amikor pedig lelkileg rendbejöttem, akkor szépen megint "visszaállt" a versenysúlyom. És nincsen se vérnyomásproblémám, se ilyesmi. Ami betegségem van, egyiknek sincs köze ahhoz, mennyit eszem és hány kiló vagyok...a családunkban pedig voltak túlsúlyosok, de az ükszülőkig visszanézve az ősöket pl. egy árva cukorbeteg sem volt, és olyan 80x évig azért a zömük eléldegélt. Egyetértek azzal, hogy figyeljünk magunkra, hogy mit eszünk, de szerintem mindent lehet enni-inni, a mérték és az arány a lényeg, nem pedig az, hogy bizonyos tápanyagokat megvonjunk magunktól. Mert a szervezet előbb-utóbb jelez, és az ember éhesen, fáradtan, nyűgösen bizony nem tud úgy teljesíteni sem iskolában, sem munkahelyen! Engem is próbált már az egyik barátnőm lefogyasztani ( "csak 10 kilót próbálj meg leadni!"), hát kb. 1 hónapig bírtam idegekkel meg pénztárcával... a párom pedig így, 75 kilósan szeret, igaz, ő eleve a husi csajokért van oda meg vissza, szerintem ha 10 kilóval több lennék, az sem zavarná. És imádja, hogy amikor hozzám bújik, nem töri be a fejét a mellkasomon, és nem szúrják az oldalát a bordáim és gyakran hajtja oda a fejét a hasamra, hogy milyen jó puha párnás. :) A fent említett barátnőm pedig 56 kiló, és síkidegbeteg, mert nem tud lemenni 53-ra, és már fél mérlegre állni, mert lelkibeteg lesz, ha nem látja, hogy fogyott. És egyébként szép alakú, szép arcú, nőies, és kínozza magát koplalással, napi 6 km futással, edzéssel, undorító ízű meg szagú fehérjeturmixokkal...a barátja pedig hiába mondja neki, hogy ő így is szép, abbahagyhatja... egy másik bnőm pedig a 170 centijéhez 105 kiló pedig jó, ha feleannyit eszik, mint én...és kb. 2x annyi pasija volt, mint nekem, mert olyan a kisugárzása. És ez a lényeg! Hogy az ember kívül-belül harmóniában legyen önmagával...és úgy az egészségünket is könnyebb megőrizni.
Köszönöm ezt a bejegyzést és egyáltalán, ezt a blogot Csabinak, mert szükség van ilyen emberekre, akik még tudnak normálisan gondolkodni, és van saját véleményük, magasról tojva a birkaszellemre. A párommal már figyelemmel kísérjük egy ideje az oldalt, nagyon sok jó beszélgetést indítottak már el az írásaid. Csak így tovább! :)

Antidisestablishmentarian 2012.06.25. 19:44:29

Itt több iparág is összefonódik, pénz van abban, ha divat a vékony. A fogyókúrás dolgokra külön iparág szakosodott (több is, élelmiszer ipar, gyógyszer, stb...). Pénz van abban, ha azt súlykolják az emberekbe, hogy a vékony a szép a trendi. Ha a husi lenne a trendi, akkor a fogyózás köré felépült iparágaknak annyi lenne, vagy legalábbis kevesebb lenne a bevételük.
süti beállítások módosítása